Geelen Project Support
 
CE-markering RI&E Documentatie
Home Organisatie Aanpak Projecten Referenties Downloads Contact

Documentatie

 

  Image0014                                                                                                                                                          

 

Bij het opzetten van documentatie gaat het niet om het schrijven van een boekwerk maar om verantwoordelijkheid en het bereiken van de gebruikers. Zo zult u merken dat met een goede handleiding, operators en service personeel minder vaak uw klantenservice aanspreken en over het algemeen meer tevreden zijn met het geleverde product.

Verder geldt, hoe korter hoe beter; zowel voor leesbaarheid als voor vertaalkosten. Dit doel wordt bereikt met illustraties, foto's en een directe aanspreekvorm van de gebruiker.

 

Hieronder de algemene aanpak:

Stap 1: Definitie

  • Definieren van het project

  • Ondertekenen van geheimhoudingsverklaring op klantenwens

Stap 2: Inventarisatie

  • Interview over specificaties, detailwerking, transport, installatie, gebruik, onderhoud en reserve delen

  • Aanleveren van beschikbare specificaties (elekto-schema, pneumatisch schema, samenstellingstekeningen, enz.)

Stap 3: Uitwerken van de documentatie

  • Opzetten van standaard lay-out

  • Verwerken van inventarisatie

Stap 4: Evaluatie

  • Opleveren (digitaal en ingebonden)

  • Doornemen van het geleverde

  • Zonodig zorgdragen voor vertalingen